LEUVEN 24 augustus 2018 – “Voorbijgangers zullen verbaasd denken dat er een grapjas in onze plakploeg zit, maar het moest zo zijn,” zegt kandidaat-burgemeester Carl Devlies over vreemde opstelling van hun kandidatenaffiches. “Met deze opvallende campagne willen we onze slogan ‘het draait om Leuven’ kracht bij zetten. Al onze kandidaten draaiden we om, zo geven we aan dat het echt om Leuven gaat; en niet om ons.”

Wie straks langs de Geldenaaksebaan rijdt, zal twee keer moeten kijken. Een veertigtal CD&V-kandidaten staan er op hun kop. “We hebben lang nagedacht over de boodschap die we aan de Leuvenaar willen meegeven, en dat is vooral dat we voor hun Leuven, hun leven willen gaan en onszelf op de tweede plaats zetten. Dat ongecompliceerde idee willen we op een opvallende manier in de kijker zetten,” legt Devlies uit.

Opvallend onopvallend

Jarenlang heeft CD&V het Leuvense stadsbeleid bepaald en uitgevoerd. “Tal van grote en minder grote projecten mogen we zonder meer op onze conto schrijven,” gaat Devlies verder. “We zijn een partij die ernstig en integer mee aan het roer staat, maar geen roepers of tafelspringers. Dat leverde ons een pak aan ervaring en een diepe verwevenheid met de Leuvense bevolking op, daarmee timmeren we al jarenlang aan de weg; en dankzij ons gezonde financiële beleid kunnen we nu blijven investeren in de toekomst. Onze opmerkelijke campagne moet het inhoudelijke overstijgen en eenvoudig, maar glashelder aantonen waar CD&V Leuven voor staat. We zijn er wel, maar het draait om jullie! Met de omgekeerde affiches willen de aandacht niet op onszelf richten, maar het springt natuurlijk wel in het oog. Opvallend onopvallend dus!”

Check zeker ook:

> http://www.robtv.be/nieuws/leuven/opmerkelijke-affiches-van-cdv