Afdeling Leuven
N°2 - 26/05/2013

Werk mee aan CD&V Leuven

Beste Leuvense CD&V'er,

Vanzelfsprekend doet CD&V Leuven ook zijn/haar zeg in het Innesto-proces. Daarom dat we samen met u graag de ontwerp-congresteksten willen bespreken. Het woord is nu aan u. Daarvoor komen we donderdag 30 mei samen in een open afdelingsbestuur waar alle CD&V leden zeer welkom zijn. Deze vergadering vindt plaats op donderdag 30 mei 2013 om 20u in zaal PAVO Vandenbemptlaan 2A te HEVERLEE. (omgeving St. J.- Lambertusplein). Daar krijgt u de kans om de congresteksten te bespreken ter voorbereiding van het Provinciaal Congres van CD&V-Vlaams-Brabant op zaterdag 8 juni in het Provinciehuis.

Naast de dialoog over de tekst is het ook mogelijk om amendementen in te dienen of te ondersteunen. De 30e worden volgende hoofdstukken besproken onder leiding van onze Vlaams Parlementsleden: Karin Brouwers zal het gesprek leiden rond Mobiliteit & Wonen (hoofdstuk 3) Peter Van Rompuy zal Samenleven & Overheid (hoofdstuk 5) voor zijn rekening nemen. Bedoeling is om in 2 gespreksgroepen telkens gedurende 45 minuten over een van die hoofdstukken van gedachten te wisselen met het oog op Leuvense amendementen. Amendementen over andere thema's kunnen vooraf aangebracht worden via bestuur.cdenv@gmail.com. Deze kunnen op het einde van de vergadering geprojecteerd worden met de vraag of ze als Leuvens amendement naar het provinciaal congres gaan. Zo niet, is er dan nog ruimte voor bestuursleden om als groep van 10 leden hun amendement apart kenbaar te maken aan het provinciaal congres.

Deze dialoog mondt uit in het Innestocongres op 15-16-17 november in Center Parcs De Vossemeren in Lommel.

Hopelijk bent u de 30e ook van de partij.

Met vriendelijke groeten,

Bart Vranken - voorzitter CD&V Leuven

Lees meer ›

Dag van de Afdeling (1 juni)

Op zaterdag 1 juni vindt in Sint-Niklaas de dag van de afdeling plaats. De kans om inhoudelijk in dialoog te gaan met parlementairen rond de Innesto tekst, te genieten van interessante tafelgesprekken rond Christendemocratische thema's met andere leden of om je eigen kennis wat verder uit te bouwen of je vaardigheden te trainen. Het volledige programma kan je terugvinden via deze link: programmabrochure dag van de afdeling.

Kan je niet kiezen tussen een informatiesessie sportbeleid, een stevige discussie over het cultuurbeleid van morgen of een training 'spreken in het openbaar'. Of twijfel je nog en wil je graag weten wie er ook gaat vanuit Leuven? Contacteer dan zeker Bart Vranken (bartvranken@gmail.com), zodat je er zeker bij kan zijn.

Praktisch: zaterdag 1 juni 2013, 8u30 tot 17u00,  Katholieke Hogeschool Sint-Lieven – Campus Waas, Hospitaalstraat 23, Sint-Niklaas

Lees meer ›

“Goedgezind in Vlaams-Brabant” (8 juni 2013)

Op het provinciaal congres wordt de innesto congrestekst besproken, maar ook thema’s die voor Vlaams-Brabant van belang zijn, zullen uitgewerkt worden in inhoudelijke workshops. Het provinciaal congres vindt deze keer plaats in het provinciehuis in Leuven. Een uitgelezen kans om mee te denken onder andere toegankelijkheid, wonen, leren en vele andere thema's. Daarnaast ook een mooi moment om enkele toppolitici uit te horen over hun visie op de actua in het politieke landschap.

Praktisch: zaterdag 8 juni 2013, 9u00-15u30, Provinciehuis Leuven

Ontdek de laatste niewtjes over CD&V Leuven ook op facebook.com/cdenvleuven

Foto's Lentebarbecue

Ontdek de prachtige foto's van de lentebarbecue van de sectie Kessel-lo nu op onze website.

Fotografen gezocht!

Hebt u nog leuke foto's van op CD&V activiteiten liggen of een mooie foto van CD&V leden uit Leuven in actie? Aarzel dan niet om ze door te sturen naar media.cdenvleuven@gmail.com.

zaterdag, 7 oktober, 2017
Pensenkermis CD&V Wijgmaal