Afdeling Leuven
N°3 - 24/06/2013

Open Afdelingsbestuur: het grote Fietsdebat

Beste Leuvense CD&V-leden,

Na de zeer aangename discussies naar aanleiding van de congrestekst willen we ook op het komende bestuur van woensdag 26 juni 2013 om 20u in zaal PAVO verder gaan op dit elan. De open bestuursvergadering draait vooral rond “het grote fietsdebat”. Dit is een eerste aanzet in functie van een verder traject van standpuntbepaling rond mobiliteit in Leuven. Na een inleiding, met daarin details over het huidige beleid, openen we het debat rond heel wat stellingen, gekoppeld aan indicatieve stemmingen.

Hopelijk bent u ook van de partij komende woensdag om 20u in zaal PAVO, Vandenbemptlaan 2A te HEVERLEE. (omgeving St. J.- Lambertusplein).

Bart Vranken - Voorzitter
Dominiek Masschelein - partijsecretaris
Willy Blockx - Adjunct-secretaris

Enkele vragen aan ... Nadine Bers

Bij Nadine Bers ademt alles sport uit. Zowel zij als haar man, wijlen Michel De Pauw, als haar kinderen zijn van dicht of iets verder betrokken bij OHL. Ze bekleedde een plaatsje op onze lijst tijdens de gemeenteraadsverkiezingen en ze engageerde zich nadien in de vzw Sportpromotie.  Nu ze van Wilsele-dorp naar Herent verhuisd is, wuiven we haar uit met enkele vraagjes.

1. Je bent sinds kort in de actieve politiek gestapt in. Hoe ervaar je je eerste stappen?

Eigenlijk ben ik nog maar 1 jaar in de politiek gestapt. Ik heb het mij niet beklaagd, heb veel nieuwe en interessante mensen leren kennen. Het was absoluut een positieve ervaring.

2. Een moeder volgt haar kinderen. Je kinderen zijn uitgewaaid over de Leuvense grenzen heen. Hoe voelt dit aan?

Mijn zoon woont in Pellenberg, mijn dochter in Maasmechelen. Maar we hebben veel contact. Uiteindelijk moet je ze op een gegeven moment loslaten. Daarbij, als je kinderen gelukkig zijn, ben je zelf ook gelukkig.

3. Je ben een actieve turnjuf die ook buiten de schooluren met sport bezig is. Hoe vertaalde zich dat en hoe gaat het nu verder met je engagementen?

Ik probeer nog een aantal kinderen te leren zwemmen, maar voor de rest staat alles op een laag pitje. Ik kijk eventjes de kat uit de boom en kijk rond wat ik eventueel in Herent kan doen.

4. Als je eerste minister was, wat zou je eerste beleidsdaad zijn?

Zorgen voor elke namiddag sport op school.

We wensen Nadine het allerbeste toe in Herent en hopen elkaar nog regelmatig tegen te komen. In de vzw Sportpromotie zal Kristof Crommelinck haar opvolgen om mee te werken aan  een mooi sportbeleid.

Terugblik op het provinciaal congres

Het provinciaal congres, onder de titel 'Goedgezind in Vlaams-Brabant' was een succes. De weerhouden amendementen kan u terugvinden op: http://www.vlaams-brabant.cdenv.be/congres-amendementen. Maar ontdek zeker ook het fotoverslag achter deze link: http://www.flickr.com/photos/cdenv/sets/72157634003293263/

Hoe oranje ben jij deze zomer? Stuur een leuke vakantiefoto met een oranje element naar media.cdenvleuven@gmail.com of plaats de foto op Facebook en tag CD&V Leuven in deze foto. Toon jullie meest fotogenieke uitspattingen voor 31 augustus 2013 en wie weet staat er aan het begin van het nieuwe schooljaar wel een leuke verrassing voor je klaar.

Lees meer ›

Ontdek de laatste niewtjes over CD&V Leuven ook op facebook.com/cdenvleuven

Actief op Twitter? Volg dan zeker @cdenv_leuven en ga met ons in discussie!

Telex

Het communicatieteam zoekt nog (creatieve) schrijvers, iets voor jou? media.cdenvleuven@gmail.com

JONGCD&V vervangt de BBQ door een uitdagende quiz in het najaar

Ook de secties hebben wilde plannen voor het najaar. Ontdek de agenda op de website voor meer info

Zelf leuk nieuws te melden, laat het gerust weten!

Ken je iemand zonder e-mailadres die graag ook de nieuwsbrief ontvangt? Laat het ons weten, of druk hem zelf af via deze link: nieuwsbrief.pdf en deel hem uit.

zaterdag, 7 oktober, 2017
Pensenkermis CD&V Wijgmaal