Gaby Trompet

31. Kandidaat

Wie is Gaby?
    "Sinds 2,5 jaar verhuisd naar Leuven vanuit de Hagelandse plattelandsgemeente Glabbeek en was daar gedurende 10 jaar politiek actief als gemeenteraadslid voor CD&V.

Meer dan 35 jaar werkzaam bij Landelijke Thuiszorg en de Ons Groep als directeur personeel en organisatie en werk er nog alle dagen met evenveel passie om mee zorg te dragen voor een correct, gezinsvriendelijk en mantelzorgvriendelijk personeelsbeleid voor 9.000 werknemers in de thuiszorg, kinderopvang en hulp aan huis met dienstencheques en KVLV-vrouwen met vaart."

Waar draait het om voor Gaby?
    Leuven is een aangename stad in vele aspecten. Dit gevoel vasthouden kan enkel door goed te luisteren naar de noden van de bevolking. Verbeteringen van de levenskwaliteit kan op vele vlakken:
    - Thuiszorg uitbreiden door bijkomende ondersteunende thuiszorgdiensten en ondersteuning van de mantelzorgers.
    - Voldoende aanbod van kinderopvang en jeugdwerking voor de jonge gezinnen als ondersteuning in hun combinatie van arbeid en gezin.
    - Verbeteringen op vlak van verkeersveiligheid, veilige en toegankelijke stoepen en fietspaden, behoud van groene parken in de woonomgevingen.
    - Daarenboven een goed beheer van de stadsfinanciën om de fiscaliteit nog te laten dalen kan enkel bijdragen aan een Zorgsaam Leuven.