Katrien Vermijlen

11. Kandidaat

Wie is Katrien?
    Katrien groeide op in de Leuvense rand en is zelfstandig apotheker in Kessel-Lo. Als moeder van 2 combineert ze haar passie voor de gezondheid van haar patiƫnten met een gevarieerd en uitdagend verenigingsleven. Ze wil haar ervaring als gemeenteraadslid en CD&V-voorzitter in Holsbeek vanaf 2018 volop inzetten voor de mensen van Leuven.

Vanuit haar dagdagelijkse contact in de apotheek is gezondheidszorg het thema dat haar nauw aan het hart ligt. Weliswaar in de brede zin van het woord. Naast haar eigen sportieve ambities maakt ze ook met veel inzet de sportieve dromen van anderen waar. Ze is even goed fervent supporter van voetbalclub Oud-Heverlee Leuven als poortrechter bij internationale skiwedstrijden in binnen- en buitenland.

Waar draait het om voor Katrien?
    Het lokale aspect is volgens Katrien cruciaal in gezondheidszorg. Met zorg gericht op onze netwerken van gezondheids- en welzijnswerkers. Zowel preventie als zorg gebeuren best zo dicht mogelijk tegen de leefomgeving van de Leuvenaar.

We moeten hier echter ook in de brede zin mee aan de slag. Om die reden is Katrien nauw betrokken bij Leuven2030, dat zich inzet voor een duurzaam, klimaatvriendelijk en leefbaar Leuven.

Maar net zo goed beweging en sport zijn essentieel voor de gezondheid van de Leuvenaar. Sport moet toegankelijk en veilig zijn voor iedereen als hoeksteen van een lokaal zorgbeleid.