Het 7de begoniatapijt voor Leuven. Het tapijt (650 m² groot of 50 m op 12,5 m) wordt gelegd in samenwerking met het AVBS (Algemeen verbond der Belgische siertelers). Van de begonia’s worden alleen de bloemblaadjes gebruikt. Het ontwerp is van de hand van dhr. Marc Schautteet. Dit is dezelfde designer die ook de Begoniatapijten van Brussel ontwerpt, en van vele andere steden. De Begoniatelersleggen met een 40-tal vrijwilligers de bloemen. Het tapijt blijft tot maandag (Leuvense jaarmarkt) liggen. Dinsdag wordt het afgebroken. Dirk Vansina, schepen feestelijkheden : “Dit jaar staat het ontwerp in het teken van het 50-jarig bestaan van het Verbond der Jaartallen. Het Verbond ontving dit jaar de titel Koninklijk. In het tapijt zijn verwerkt : het Abrahambeeld, Fonske met het kostuum van de mannen van 61, het embleem van het Verbond met het Koninklijk kroontje dat er dit jaar aan toegevoegd werd. De datum 1890 verwijst naar het jaartal waarop de mannen van 1940 gestart zijn. 1961 is de ontstaansdatum van het Verbond".