Iedere maand daagt stad Leuven haar inwoners uit met sportieve uitdagingen. In mei staan de Moederdag Challenge, de Segmenten Challenge en de 10K Challenge op het menu. Meedoen aan de uitdagingen van stas Leuven kan gratis via de sport-app Strava. Maak je lid van de clubs 'TeamLeuvenLoopt' en/of 'TeamLeuvenFietst' en neem zeker een kijkje op de website van Tofsport Leuven.

1. Moederdag Challenge

Zondag 9 mei zetten we traditioneel alle mama’s in de bloemetjes op Moederdag. “Moederdag is een uitgelezen gelegenheid om quality-time door te brengen met je mama”, zegt schepen van sport Johan Geleyns. “Als gezin sporten is een ideale activiteit om samen te doen. We dagen daarom iedereen uit om op 9 mei samen met hun mama te gaan lopen of fietsen. Wie een foto maakt van dit mooie moment en die toevoegt aan de Strava-activiteit als lid van TeamLeuvenLoopt of TeamLeuvenFietst, maakt kans op een mooi cadeau voor zijn of haar mama.”

2. Segmenten Challenge

Een dag later, op maandag 10 mei, gaat de maandelijkse challenge voor TeamLeuvenFietst van start. “Binnen enkele maanden strijkt het WK wielrennen neer in Leuven. Om onze koersliefhebbers alvast helemaal in de stemming te brengen, dagen we hen deze maand uit om drie hellingen van de Leuvense WK-lus zo snel mogelijk op te rijden: de Sint-Antoniusberg, de Wijnpersstraat en de Keizersberg. Drie pittige klimmetjes, ik ben benieuwd wat de snelste tijd zal worden. Al vrees ik dat die niet van mezelf zal komen”, lacht schepen Geleyns. De winnaars van de challenge ontvangen een gratis WK-drinkbus.

3. 10K Challenge

Tot slot loopt van 17 tot en met 23 mei de 10K Challenge voor TeamLeuvenLoopt. “In maart daagden we onze clubleden uit om 5 km aan één stuk te lopen. Vorige maand trokken we de afstand op naar 7,5 km en deze maand drijven we het niveau nog wat verder op. Ook nu zullen we enkele deelnemers belonen met een gratis deelname aan de Leuvense Eindejaarscorrida van dit jaar.”

Resultaten vorige uitdaging: april

In april namen 105 leden van TeamLeuvenLoopt of TeamLeuvenFietst deel aan de Paaschallenge. 212 leden van TeamLeuvenLoopt liepen bovendien 7,5 km aan één stuk. Ook de Hoogtemeter Challenge van TeamLeuvenFietst was een succes. De top-3 legde elk meer dan 5.000 hoogtemeters af op één week tijd.

Hoe meedoen?

Wie deze sportieve uitdagingen wil aangaan, kan zich gratis lid maken van de clubs TeamLeuvenLoopt en/of TeamLeuvenFietst op de populaire sportapp Strava. Ga voor meer sportieve uitdagingen en inspiratie ook zeker eens kijken op de website van Tofsport Leuven.