WK wielrennen: ritten en finish in Leuven voorgesteld

Op zaterdag 19 september stelde de organisatie van het WK wielrennen (UCI 2021 Road World Championships), dat in 2021 naar België komt, de ritten in lijn voor. Die gaan van Antwerpen naar Leuven, waar na enkele lokale lussen de finish wacht op de Geldenaaksevest, ter hoogte van Sportoase. O.a. ex-wereldkampioenen Eddy Merckx en Johan Museeuw onthulden de aankomstlijn van het WK 2021. Onze schepen van sport, Johan Geleyns, was erbij.

Een klassiek Vlaams parcours vol fanbeleving

Op en rond het parcours zal de fanbeleving centraal staan, met verschillende fanzones die alle comfort zullen bieden aan de supporters uit binnen- en buitenland. De centrale fanzone, waar ook de podiumceremonie zal plaatsvinden, wordt geïnstalleerd op het Ladeuzeplein in Leuven. Het parcours zal een typisch Vlaams parcours zijn met kasseien en hellingen en een uitdagend lokaal circuit in de Leuvense binnenstad. Voor veel Belgische renners biedt het parcours mogelijkheden en zal het WK 2021 ongetwijfeld een hoofddoel worden.

Leuven ademt sport

Dat het WK wielrennen volgend jaar naar België komt, is een krachtige promotie voor sportief Vlaanderen. Het WK Wielrennen is dé gelegenheid voor Belgische renners om zich voor eigen publiek te tonen en ook voor wielerfans is dit een unieke kans om te genieten van één van de grootste sportevenementen ter wereld, vlakbij huis. Bovendien zijn de economische en maatschappelijke voordelen niet te onderschatten, zegt schepen van sport Johan Geleyns"Het WK Wielrennen in 2021 is een fantastisch toppunt van Leuven als Europese Sportstad 2021. Een heel jaar lang zal Leuven sport ademen! In de topmaand september zal heel de wereld naar ons kijken en ook nadien de kans krijgen om al het moois van Leuven te ontdekken. De sfeer, de beleving en het vele volk dat dan naar Leuven afzakt zal onze handel, horeca en toerisme zeker een enorme boost geven. Dat is waar wij voor staan: met positieve initiatieven een win-win voor iedereen creëren."

Parcours Leuven WK wielrennen 2021

Neem voor meer informatie een kijkje op de gloednieuwe website www.flanders2021.com.