Jef Van Hoof, vader van CD&V-politica Els Van Hoof, was een sociaal geëngageerd man die enorm veel betekent heeft voor onze stad en onze afdeling. Hij overleed op vrijdag 10 januari jongstleden te Leuven op 83-jarige leeftijd na een acuut hartfalen tengevolge van een slepende ziekte.

Jef Van Hoof, geboren op 29 januari 1936, was voorzitter van het Leuvense OCMW van 1988 tot 1994 en zetelde als sinds eind jaren '70 in de OCMW-raad . Als OCMW-voorzitter realiseerde hij onder meer de bouw van een nieuw administratief gebouw.  Daarnaast was Van Hoof Voorzitter CVP-arrondissement Leuven van 1981 tot 1991. In die functie was hij nauw betrokken bij aansturen van het beleid in onze stad waar de CVP/CD&V onafgebroken deel uitmaakt van het stadsbestuur en heel wat coalitievormingen in de streek.

Maar de hoofdbezigheid van Van Hoof was het leiden van de het Christelijk Ziekenfonds Leuven (CM) als verbondssecretaris van 1970 tot 2001. In die periode legde hij de basis voor verhuis van het Ziekenfonds van het centrum naar de Platte-lostraat in Kessel-lo.

Verder was Jef Van Hoof geëngageerd als voorzitter en bestuurder in een rits organisaties die werken rond zieken- en armenzorg en solidariteit met het zuiden. Tot voor enkele jaren was hij voorzitter van Sociaal Wonen Arrondissement Leuven. Het christelijk personalisme was de leidraad doorheen zijn leven. Hij maakte er op 75-jarige leeftijd een doctoraatsthesis over. Kiezen voor gerechtigheid, betrokken zijn op anderen: het stond centraal in al wat hij deed.

Jef Van Hoof laat zijn vrouw Mia, kinderen Johan, Bart, Lut en Els en elf kleinkinderen na.