Geslaagde eerste editie LVN Breakfast Run

Op zondag 27 september stond, tijdens autovrije zondag, de eerste editie van de Leuven Breakfast Run op het menu, als alternatief voor de geannuleerde Leuven Night Run. 400 sportievelingen genoten van een ontspannende ochtendloop, waarbij ze onder andere de decors van Thuis doorkruisten en een ontbijtzak mee naar huis kregen om terug op krachten te komen.

Van aan de start op het Victor Broosplein liepen de deelnemers langs de Vaart tot aan de studio’s van Thuis, waar ze de vernieuwde decors doorkruisten. Vervolgens leidde het parcours hen tot aan de - ondertussen welbekende - Vijvers van Bellefroid.

Enthousiaste deelnemers
Deelnemers liepen individueel of in hun eigen bubbel. Er was geen tijdregistratie. Bij de finish kregen alle deelnemers een ontbijtzak met heel wat lekkers. Voor de start ontving iedere loper een technisch loopshirt. De organisatie kon tevreden terugblikken, want omwille van de beperking tot 400 deelnemers waren de inschrijvingen al na één dag volzet.

Coronaveilig
Het hele event werd vanzelfsprekend coronaveilig georganiseerd. Schepen van sport Johan Geleyns zag dat iedereen zich aan de maatregelen hield: “De deelnemers respecteerden alle regels bijzonder goed. Op enkele plaatsen moest een mondmasker gedragen worden, zelfs tijdens het lopen, maar niemand maakte hier een probleem van. Het is altijd fijn voor een organisatie als de deelnemers zoveel begrip tonen.”

Leuven Night Run
De Breakfast Run werd georganiseerd als alternatief voor de geannuleerde Leuven Night Run. Er was duidelijk heel wat interesse voor deze nieuwe belevingsloop. We bekijken dus zeker of er volgend jaar een tweede editie komt”, besluit schepen Geleyns.