Het nieuw welzijnsbureau (WZB) Fonteinstraat is een passiefgebouw, het enige dergelijk passief kantoorgebouw in Leuven. De belangrijkste kenmerken van dit concept zijn de zeer verregaande isolatie van dak, vloeren en muren en het zeer luchtdicht bouwen met als resultaat een zeer energiezuinig gebouw. De verwarming en koeling zal uit de grond onder het gebouw via de energiepalen en met de hulp van een warmtepomp in het gebouw verdeeld worden. Het totale energiegebruik is er gemiddeld 75% lager dan in een traditioneel gebouw. Erik Vanderheiden, voorzitter OCMW, verklaart: “OCMW-Leuven versterkt via het WZB Fonteinstraat haar dienstverlening “dichtbij huis” voor de inwoners uit de binnenstad. Naast de Vesaliusstraat en de Warandelaan, beschikt de Leuvenaar nu over drie zeer moderne en gelijkwaardige welzijnsbureau in de binnenstad waar hij/zij terecht kan voor vragen en begeleiding.“. “Lumecore, photography by Toon Grobet”.