De gsm van de schepen van jeugd rinkelt. Niks bijzonders. Maar… het is een 34 nummer- landnummer van Spanje. “Goeie morgen met Herwig Beckers”. “Goeie morgen met de Hoofd Zwarte Piet’, klonk het andere de andere kant. “Met wie?”, vroeg de schepen verwonderd? “Met de Hoofd Zwarte Piet”, herhaalde de man. “Wat kan ik voor u doen?”, trilde Beckers’s stem. “Sinterklaas had dit jaar heel graag eens naar Leuven gekomen omdat hij vernomen heeft dat er zoveel kinderen in en rond Leuven zijn komen wonen. Hij vroeg zich eigenlijk af of jullie geen tijdelijke verblijfplaats voor Hem en ons, zwarte pieten konden vinden.” “Maar met hoeveel zijn jullie?” vroeg de schepen. “En voor hoelang zou dat dan zijn?” “Wel zeker met veertien zwarte pieten en natuurlijk Sinterklaas! En dat voor een 3-tal weken tot de verjaardag van Sinterklaas!”, was het antwoord. “Mmmm, ik heb een idee”, zei Herwig Beckers. “Ik zal vragen aan de burgemeester of we het schoonste huis van de stad- het stadhuis- niet voor die weken aan Sinterklaas en zijn zwarte pieten ter beschikking mogen stellen.” De burgemeester was wild enthousiast en “ja, natuurlijk mag Sinterklaas ons stadhuis voor 3 weken gebruiken”, zei hij fier! Zo gezegd, zo gedaan. Sinterklaas komt met heel zijn hebben en houden per boot aan in de Vaartkom en zal, samen met zijn zwarte pieten, van woensdag 16 november tot dinsdag 6 december 2011 zijn intrek nemen in het stadhuis! Leuven zal Sinterklaas met open armen ontvangen en hem helpen met het vele werk zodat hij in die dagen zoveel mogelijk kinderen kan zien. We zijn er klaar voor en kijken er met zijn allen naar uit! Tot ziens! Tot Sinterklaas!