Op maandag 14 september kwam Vlaams minister van jeugd Benjamin Dalle op werkbezoek om kennis te maken met Kinderwerking Fabota (Buurtwerk 't Lampeke vzw) en Jongerenwerking Den Tube.

We hadden een gesprek over het belang van integraal jeugdwerk op lokaal niveau, en over het thema maatschappelijke kwetsbaarheid in corona-tijden. Samen kregen we een interessante rondleiding van de buurtwerkers en coördinatoren. Een geslaagde ontmoeting om het jeugdwelzijnsbeleid in Leuven onder de aandacht te brengen.

Buurtwerk ’t Lampeke wil kansarmoede doorbreken en werkt aan een samenleving zonder armoede en sociale uitsluiting.

Schepen van Jeugd Dirk Vansina: 'Met middelen uit het Leuvens coronafonds kon Buurtwerk ’t Lampeke deze zomer extra speelpleinen organiseren. Speelpleinen zorgen niet enkel voor leuke activiteiten, kinderen onderhouden er ook al spelend de Nederlandse taal. Tijdens vakanties gaat de taalkennis vaak achteruit.'

Herbekijk hier het video-fragment van ROB tv.

Herbekijk hier het filmpje van minister Dalle.